لوگو چیست؟

” لوگو “(Logo) یک نشان گرافیکی شامل تصویر، متن، شکل، ترکیبی‌ و… است که نشان‌گر و معرف یک شرکت، موسسه، محصول و…. است و تاثیر نسبتا مهمی در جذب مخاطب و مشتری شما دارد.

آرم نیز تعریفی دیگری از لوگو است که معنای کلمه آن ریشه فرانسوی دارد و به معنی نشان و نماد است.

انواع لوگو

لوگو از نظر طراحی به سه نوع “لوگو متنی و نوشتاری”، “لوگو تصویری”و در آخر ترکیب این دو نوع یعنی “لوگو ترکییبی” تقسیم می‌شود که هرکدام را در ادامه توضیح می‌دهیم.

لوگو متنی و نوشتاری

لوگو ها و نشان های نوشتاری خود به خود به دو نوع دیگر تقسیم می‌شود:

لوگوتایپ(LogoType) :

به انواع لوگو هایی می‌گویند که صرفاََ از کلمات استفاده می‌کنند. این لوگو ها را می‌توان در نوشتار فیلم ها و عنوان مجلات و روزنامه ها دید.

 

 

 

 

 

 

مونوگرام(Monogram):

به لوگو و نشان هایی می‌گویند که فقط از یک حرف یا ترکیب آن استفاده می‌کنند. مانند لوگو اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی.

 

        

 

 

 

لوگو تصویری

این نوع از لوگو ها معروف تر از دیگر انواع لوگو است و با استفاده از یک شکل، تصویر، نماد و… آن را طراحی می‌کنند.همچنین این نوع لوگو انواع مختلفی دارد:

رابطه مستقیم:

لوگو های تصویری که با سوژه رابطه مستقیم داشته باشد. مثل توپ بر لوگو یک باشگاه فوتبال.

 

 

رابطه غیر مستقیم:

لوگو هایی که غیرمستقیم به سوژه اشاره کنند. مثل گنبد و گلدسته یک سازمان در مشهد.

 

 

 

استعاری:

لوگوهایی که نشانی از سنت و تمدن دارند. مثل استفاده از اساطیر در لوگو بانک پاسارگاد.

 

 

بدون ارتباط:

هیچ ارتباطی به موضوع ندارد. مثل تصویر اسب بر لوگو ایران خودرو.

 

 

 

لوگو ترکیبی

در این نوع نوشتار و تصویر به صورت ترکیبی در لوگو به وجود دارد.

 

خصوصیات مناسب و مهم لوگو

سادگی مهم‌ترین رکن یک لوگو است. هرچقدر لوگو شما ساده و مناسب تر باشد در جوامع عمومی بیشتر به چشم می‌آید. در کنار آن تناسب شکل، کارایی، میزان ارتباط با برند در طراحی لوگو تاثیر گذار است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود طراحی لوگو یک طرح گرافیکی مشکل برای طراح باشد، توجه به همین نکات است.

شما باید به خاطر داشته باشید که لوگو شما تکراری و شبیه به دیگر لوگو ها نباشد و باید هوشیار باشید که جای دیگری لوگوی شما را کپی نکند.

 

اهمیت لوگو بر کسب‌وکار

حالا به مبحث اصلی در این مقاله یعنی اهمیت لوگو بر کسب‌وکار رسیدیم. لوگو هر برند و شرکت معرف آن است و هر چقدر ساده تر و مناسب تر باشد درک بهتری برای مخاطب دارد. در ادامه به موارد اهمیت لوگو بر کسب‌وکار بیشتر می‌پردازیم.

لوگو مشتریان شما را جذب می‌کند

 

مردم به چشمهای شان اعتماد می‌کنند. اگر لوگوی شما از استاندارد ها و رنگ های مناسب پیروی کند، می‌توان گفت مشتری هم به آن اعتماد می‌کنند و سمت آن سوق داده می‌شود. برای همین بهتر است از برای طراحی لوگو از طراحان حرفه استفاده کنید.

در رقابت ها قابل تشخیص باشید

 

هر چقدر لوگو ساده و زیبا باشد در ذهن مردم بهتر جای می‌گیرد. استفاده از لوگو های پیچیده و سخت سبب کند شدن پیشرفتتان می‌شود. اگر موارد استاندارد را در طراحی لوگو رعایت کنید، مخاطب از آن خوشش می‌آید و آن را به یاد می‌سپارد.

این باعث می‌شود شما در بین رقیبانتان آشنا تر و مطمئن تر از بقیه باشید.

افزایش سرعت بالا رفتن کسب‌وکار

اینها و دیگر موارد باعث می‍شود که در انتخاب لوگو دقت کنید. در دنیای امروز که رقابت ها بیشتر شده مشتری وقت ندارد تمامی کسب‌وکار ها را امتحان کند و به سراغ سریع ترین راه می‌رود. انتخاب لوگو یکی از این راه ها است.

اگر لوگوی هوشمندانه ای طراحی کنید، مخاطب را ترغیب می‌کنید که به سمت شما بیاید.

 

اگر شما هم به دنبال طراحی یک لوگوی مناسب و هوشمندانه هستید، طراحان حرفه‌ای آرنیک وب در خدمت شما هستند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین خدمات را به شما ارائه کنند.

 

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش طراحی لوگو بر روی لینک کلیک کنید

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *